God kväll!

Jag har lovat att samanställa en lista med vart jag hitta mina tyger
Jag börjar på nätet:

Jnydesign

Har bla. det populära molnmönstret och mycket annat fint!

Mjuka tyger

Skogtygerna och regnbågsrandiga tyger är från mjuka tyger

Jofotex

Har det retro efefanttyget

StoffoStil

tyg.se

Barntyger.se

I butik går jag oftas till:

Textilcentrum i Sundbyberg
eller
Ohlssonstyger På Sveavägen

På Second hand brukar jag gå in lite här och var men har 4 favoriter

Erikshjälpen i Spånga
Myrorna i Sundbyberg
eller
Stadsmissionen vid Odenplan.
Förut fanns det en tygaffär som var jättebra där med, men de har stängt :(
Läkarmissionen i Vinsta/Vällingby

Sen kan man hitta massa roligt överallt, men jag går sällan tomhänt från dessa!

Sen kollar jag Tradera ganska ofta

När det gäller sytillbehör äger Bibbi!

Det tror jag sammanfattar det mesta..

Sen ska jag berätta att pärmen kom efter väldigt lång tid och det var inte ett enda mönsterark i den!

Usch och fy vad arg jag är!
Hur länge ska man behöva leta för att göra samlingen komplett?
Jag behöver inte ha orginalmönstren, men att ha mönstren vore kul så man kunde sy allt man vill!
Jaja.. jag letar vidare.

Hoppas ni har några bra mönster därhemma och att ni nu hittar massa bra tyg att sy med! 

God natt!




;? 

Kommentera

Publiceras ej