Nu har det gått sådär lång tid igen!

Jag lovar inte att jag ska bli bättre, men jag borde det!
Speciellt nu när jag skulle kunna bloga med mobilen.

Igår var i alla fall en kreativ dag för mig
Jag ägnade hela söndagen åt att städa och hela måndagen åt att plocka fram igen :)



Alla maskiner åkte fram!
min cover och min babylock <3
Sen har jag en ny darling, det var kärlek vid första ögonkastet!

Det var så att min "vanliga" symaskin var med om en tragisk basketboll-olycka för ganska länge sen. Den överlevde, men spolfunktionen klarade sig inte.
Jag har länge tänkt köpa en ny, men det har inte blivit av.
Så var jag inne på Erikshjälpen för ett tag sen och där stog den, en gammal Bernette 330.
Den har 6 sömmar och knapphål och luktar lite som hemma hos farmor.
Den blev direkt välkomnad in i gemenskapen!



Nu till det som blev gjort igår



Matteo fick en mössa och två matchande halsdukar
Bokstäverna är stora och går runt hela mössan (det står Matteo om ni inte kunde gissa det :P)
Det kommer fler mössor inom en snar framtid.

Till sist lite nya tyger som ska bli till något kul



Det är (f.v.) Ljusblå manchester, retro frotté, vit frotté, brun jersey, randigt grovt bomullstyg och ett mycket vårigt regnbågstyg.
Retro frottén tror jag ska bli några haklappar och det randiga ska bli babybyxor.
Sen vet jag inte riktigt med resten, det kommer nog att läggas in i mitt "braoha" lager :)

Nu ska jag ta och sprätta och fundera lite..
Man kan tycka att det är bättre att fundera först så man slipper sprätta, men det är inte samma utmaning då :P



:?

2 kommentarer

eva

08 Jun 2011 08:31

På sydilla.no finns mycket fina barntyger. Eva

Lilla08a

14 Jun 2011 21:26

Tack för tipset!



Alltid roligt att hitta nya fina tyger!

Kommentera

Publiceras ej