Vad har hänt sen senast?

joo.. jag har pimpat vår soffa med nya kuddfodral



Ganska fint må jag säga!
tyget är från Åhlens och kostade 50:-/m på rea, sen var det halva reapriset!!
jag mig en tygkostnad på 37,5 styck, sen använde jag blixtlås jag köpt på secondhand för en femma styck.

85:- för två kuddfodral är inte illa! mindre än 1 timme tog de att göra med.

Sen kom en beställning från Znok design
Saxen var en av tre jag hittade på Panduros 70% rea
det blev bara 59:- istället för 199 som jag kan säga att den INTE var värd!
Den är hyfsad, men inte i närheten av min sax från Fiskars!
som jag måste lämna in på slipning för den har fått ett jack :´(

En dag slank jag in på Erikshjälpen



och hittade lite gardiner

Det översta är en kappa och de understa är två längder.
Jag vet precis vad det ska bli, men det säger jag inte för det kanske går åt pipsvängen!
:P

Jag har också upptäckt att när man syr ganska mycket ganska ofta, till exempel 50 mössor på en kväll, samlas det ganske mycket smuts i maskinen!



Usch! rengöring snarast!!


2:a vändan på panduros rea hittade jag dessa garn



Svart mikrofleece garn som jag tänkte sticka sockar och vantar av, om det blir av.
Jag har köpt rundstickor med :)

10:-/st på erikshjälpen

Nu har jag 20 filtar och ca 23 mössor att sy..
Jag återkommer när det är klart!


;?

Kommentera

Publiceras ej