Nu har bärsjalen blivit verklighet!



Den är superskön!
Provade att sätta i stora killen som är 3 i den och han tyckte att det var jätteroligt att vara "bebis"
Jag trodde inte att det skulle vara så stor skillnad på att bära i sjal mot sele, men det var jätte skönt!
Jag kommer definitivt sy en till!

Den här sjalens bas ca. 61cm x 48cm
Den nedre banden är ca. 105cm var, med basen på 48cm blir det 258cm totalt.
Det ger ordentligt med tyg över att knyta med.
Axelbanden är ca. 220 och de är jääätte långa, så på nästa sjal ska jag göra dem lite kortare.
Det blir så mycket över att ha hängande.
En annan sak jag ska göra mindre på nästa är bredden för jag tror att Matteo kommer att sitta bättre i den om den är smalare, kanske 38-40cm.
Liam satt dock väldigt bra i den!
Längden var bra till båda barnen och man kan vika upp och ner kanten som man behagar.

Den här sjalen är sydd av det jag hade hemma, d.v.s:

Vit och Senapsgult tyg från second hand
Flodhästtyg från IKEA

Totalt klarar man sig bra med 2 meter tyg på 150cm bredd.
Kan lägga upp en planritning på utklippningen när tid finns :)



;?

Kommentera

Publiceras ej